Josefine Persson ♥

Super träning!

Kategori: Allmänt

Träningen då-Han började att bråka redan när jag kom in i ridhuset, hopp hopp!  NY tränare :D! Super va hon en norsk tjej som har en gård hemma i norge där hon rider till hästar och är utbildad i Holland och Norge. Super duktig verkligen! Började som ett vanligt ridpass med att vi travade på en volt, men de funkade inte så bra för han bara bråkade, så tillslut så hehe flög jag av :P  Då kommer hon och frågar om hon får ta honom lite-longera Favo!? Så hon börjar att försöka longera honom, å fy J*vlar va de går han bara sparkade och sprang så att jag nästan trodde att hon inte skulle klara att hålla honom ett tag. Men fy va bra hon var för Favo!-Istället för att försöka lugna honom så att han sprang fint så jagade och jagade hon på honom. Folk som stod på läktaren sa att han var jätte söt och att han rörde sig fint när han väl var med benen i marken :P! Sedan när hon var färdig så var både hon och Favo helt svettiga. Så då var det dags för mej att hoppa upp igen...Hon berättade för me hur jag skulle göra för att han inte skulle kunna bcka eller hålla på att bråka hela tiden. Långt spö så att jag kunde ta han på rumpan utan att flytta armarna och händerna. Inta var de det lättaste att hålla sig kvar men det gick!  Så fort han gjorde något så var jag tvungen att ta honom direkt! Istället för att bara små skälla på honom när han gör så så ska det bara på med spöt med en gång och Skrika riktigt en gång på honom så att han verkligen fattar att mej tar man inte så lätt! Det krävs ändå rätt mycket för att någon ska knäcka mej i första taget! Tillslut så gick det jätte bra- Nästan innan han hade hunnit bocka så tog jag honom! Verkligen skit nöjd över träningen, en sådan person som Henriette är det jag och Favo behöver!   Hade inte någon tid att ta bilder. Men det får bli någon annan dag. Men verkligen en SUPER TRÄNING! 
 
 

Kommentarer

  • Linda säger:

    Bus Favo! Lycka till i framtiden med honom :)

    2012-10-10 | 16:18:29
  • Mathilda säger:

    Favo då?! ;D ♥

    2012-10-11 | 11:55:46
  • Camilla. säger:

    Det är bra jobbat josse.!

    2012-10-18 | 06:11:04

Kommentera inlägget här: