Josefine Persson ♥

Jag och toyos historia.

Kategori: Allmänt

Det började för 5 år sedan. Jag hade ju växt upp med hästar för mamma hade ju det, och sedan så tog hon bort dom- då började jag på ridskola och gick där i ca:2 år och på helgerna så brukade jag och agneta som är min låtsas pappas låtsas mamma, åka och rida i ett trav stall som agneta var kompisar med,då fick jag låna en ponnytravare och hon hade en stor travhäst. Och en dag så kom hon som hade gården till mig och frågade om jag ville hjälpa till att borsta några hästar, och det ville jag ju såklart! Och då borstade jag en häst som hette toyo ;-) sedan så kom hon fram till mig och sa att jag skulle få honom- min,min var kanske i 1 minut :-o! ! Och jag bara kastade mig på toyo med en stor kram! Några dagar senare så kom jag till stallet igen, och där står toyo färdig sadlad och är super fin! <3 och eftersom vi inte bodde så långt ifrån så red vi hem. Morfar hade byggt till stallet lite så det bara var att komma in en häst där. Sedan så red jag honom nästan varje dag. Och tillslut så fick jag favo ! <3 dom blev fort vänner och jag började att rida och träna dom :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: