Josefine Persson ♥

Det blev...

Kategori: Allmänt

Nej det blev inte 30 min i skogen och 30 min dressyr...Det blev ett helt dressyrpass på 50 min istället, för Rosman, Landslagsryttaren :D Det var verklígen ett hårt ridpass. !  Han är jätte bra med Favo och hur jag ska göra med honom. Favo var väl som han brukar...Hopp hit och dit...! men han var lätt att ställa och jobba mer med bakbenen än vad han brukar, så det var ju bra! När jag ridit i 40 min kanske i trav nästan hela tiden, för att få han att bara fokusera på att jobba, så började han att bli lett sej och började att krångla mer än vanligt, han flög åt alla håll, stegrade sig mer än han brukar och bocka riktigt hög och svängigt! Jag började då även att få ONT i ryggen... :/   Han bara fortsatte, jag fick honom inte att sluta och det började att bli riktigt obehagligt-Rosman försökte även att stoppa honom-men då hålller han på så mycket så att jag trodde att han aldrig skulle sluta. Han bara fortsatte och jag försökte att få stopp på honom men det var omöjligt ! tillslut så släpper stigbyglarna och där sitter jag på en helt skogstokig ponny utan stigbyglar. och sen så rycker han till så att jag tappar tyglarna och han drar sönder dom så där sitter jag utan stigbyglar eller tyglar. då ska jag försöka att ta tag i manen men innan jag hann det så stegrar han och sedan innan jag fått tillbaka balansen så snurrar han åt sidan och bockar ett rejält språng, och jag bara FLYGER över honom! landar såklart på ryggen...!!!!! FY HE*LVETE va det gjorde ont! Ville bara skrika! men jag måste resa mej upp och spring efter Favo, även hur ont det än gjorde så var jag tvungen...Jag kan ju bara säga att det inte kommer att bli någon ridning i möra! :O  Får se om jag får gå med ryggstöd eller inte,... Och så måste jag ju skaffa ny utrustning som han drog sönder...! :/    Men jag säger bara att Rosman är den bästa jag ridit för! För han förstår att Favo inte är lätt... ♥ Han är inte någon tränare utan han är bara en pansionerad Landslagsryttare som vill hjälpa mej med den Ponny'n jag har.
 
Gammal bild på världens Bästa och mesta förjäkliga fjording som finns...!♥♥♥
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    var rädd om dej josefine!

    2012-08-21 | 20:52:35
  • Emma säger:

    din fjording låter lite mer som en spärrad fullblodshäst! ;D

    2012-08-21 | 20:54:26
  • Nelly säger:

    Hoppas du blir bra i ryggen!
    Bus-Favo

    2012-08-25 | 14:13:20
    Bloggadress: http://njidon.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: