Josefine Persson ♥

Så ä de...♥

Kategori: Allmänt

Tror att ja vill sätte opp denne hemme! :D helt seriöst !

Medans alla andra som har hästar eller ponnyer, så tränar dom bara för att slå sina tider i trav eller monte´eller få högre poäng i dressyren, eller att kunna starta i LA klass i hoppnng! Medans man själv bara får kämpa för att försöka få ett ridpass som i skogen eller på ridbanan utan att bli avkastad! Jag fick en liten fjording som jag själv fick rida in och utbilda själv, med nästan bara motgångar, men efter regn kommer sol, och det gjorde det verkligen! Men så går de neråt igen å neråt å neråt! Med så många motgångar måste man ju alltid få framgångar! Man kan ju inte få framgångar om man inte får några motgångar :)
Jag tror inte att det hade varit många som hade haft kvar Favo om dom hade köpt honom, men jag såg något i honom som jag inte har sett i någon annan häst! Han hade vilja, envishet och en j*vla massa talang! Hans steg i traven och hans bakben och rygg i hoppningen! Mamma ville att vi skulle sälja honom, men jag vägrade!!! Alla ska få en helt Ärlig chans att visa vad dom går för! Och det gjorde han, Mamma hade inte så mycket tid att följa med ner till stallet varje dag, så hon kunde inte se våra framgångar. Från att vara en Envis, Vrång, Hård, PIGG Fjording, har vi lärt känna varan med kärlak och vänskap ♥ Han började att lita på mig, och det gick bättre och bättre!  Han är fortfarande väldigt PIGG och glad, och väldigt envis, men ger sig nästan med en gång! :) bockar och stegrar sig dagligen, men jag ger inte upp han och jag har ändå kommit ut på en del tävlingar somdet har gått både jätte dåligt och vissa som gått så bra som att komma hem med Gulblå rosett ♥ Han har sinna dagar som han bara kan vara hur j*vlig som helst och några då han sköter sig helt exemplariskt! Men i mina ögon så ar du alltid den som ställer upp om man är Arg eller ledsen och speciellt Glad! Hur mycket än en j*vla massa folk tjatar på att jag ska sälja honom så kommer ja FAN inte göra det!! NEVER EVER! ^^  Inte många fjordingar som är så pigga som du! eller så söööt och charmig som du, hoppar som en guuuud när du är på humör! om jag ställer fram ett 5o hinder så hoppar du som om det skulle vara 1 m :D  Ingen som fattar vad vi gått igenom. Jag skiter fullständigt i vad folk säger om mig eller min Galna Ponny!

Kommentarer

  • NathalieB säger:

    Precis samma med min häst som tyvärr fick avlivas pga fång :( Men alla sa åt mig att jag skulle ge bort honom för att han bara bråkade! Men vi var ändå jätte tighta :)

    2012-06-17 | 23:35:31
  • Alicia säger:

    Känns som om du skriver om mina tankar :( ♥

    2012-06-17 | 23:38:48

Kommentera inlägget här: