Josefine Persson ♥

Dressyr träningen!

Kategori: Allmänt


Ja nu har man då kommit hem från en häst full dag! Först så gick jag ner till stallet typ vid 4 och fixade lite grejer. Och sedan så borstade jag Favo och lite så, Men medans jag gjorde det....... Så vi backar lite, jag tog in Favo jag skulle ta in Toyo ockå men han ville inte gå in, så jag bara tänkte att jaja han kan väl stå ute tills vi ska åka, Men då tänkte inte jag på att han var kvar i hagen så jag stängde inte grinden!!! :O OOUUPS!!! Så när jag skulle lasta Favo på transporten så ser jag ot Toyo inte är i hagen, Jag får panik och svänger runt och kollar bakon kanten på stallet... Där står Toyo under körsbärsträden och betar! :D lättnad... Tur att han är snäll och aldrig skulle gå någonstans. Men så ja tog in honom så var det ju ingen stor grej. Så vi åkte upp till ridhuset. Det var världigt fint väder så jag hade hellre varit ute i paddocken. Så vi började att trava runt på volter och att ställa ordentligt! Det gick faktiskt as bra! Men man hinner knappt rida 5 minuter innan det kommer in en som ska ha lektion om 40 minuter, det blir jag så jävla arg och irriterad på och dessutom att det finns en stor paddock ute och så är det världens finaste väder! Och då så får man bryta av lite då och då bara för att inte rida på den andra. Man kan ju såklart vara där inne kanska men då behöver man inte vara ivägen! Och dessutom så är det vi som har betalat för att ha dom där minuterna, och då tycker jag att det är fult och respectlöst om man bara klampar in och tar vår tid! Och Favo som Bockar världigt mycket och hoppar och skuttar så blir man ju så värdande på att man inte får komma för nära så att den andra inte får sig en spark! Men det är ju bara deras fel! Men Favo var iallafall världigt bockig denna gången. Galoppen gick inte lika bra som förra men ändå skaplig. Men han var världigt mjuk och ställformad i början! Sedan när det var slut så gick jag ut och skulle skritta av honom i paddocken... Då står det en häst i den stora gräs hagen brevid paddocken, Den hästen flyger fram i full galopp till Favo och han hoppar och skuttar och stegrar sig riktigt mycket. Även när hästen bara står stilla håller han på! Men han gick på transporten ganska bra idag. Nöjd var jag nog i allafall. :D
HAHA FAVO ÄTER PÅ EN SKUMGUMMI BLOMMA FRÅN I HÖSTAS! ♥ SÖT DU LILLE SKUTT!  ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: